28 januari 2009

favvoparfymer

åhh. jag kan skriva ngra av mina favvoparfymer. jag vill inte dofta "som alla andra" men här är ngra som ni säkert luktat på, som luktar asgott. jag gillar dom massa. eller OM jah gör ;b här är dom, och jag har dom (aa) dom står inte i rangordning. bara till bilden så man ska se vilken som är vilken.




1. Alyssa Ashley - Fissy
2. Alyssa Ashley - Vanilla ' Luktar nybakta vaniljbullar '
3. Britney Spears - Fantasy
4. Tommy Hilfiger - Tommy Girl
5. Ralph Lauren - Ralph


Tips när du använder parfym
Spraya inte parfym på kläderna. Parfym är komponerad så att den riktiga doften först utvecklas när den kommer på en varm hud. Applicera parfymen på rätt sätt. Bra ställen är insidan på handlederna, insidan av armbågen, nyckelbenet och baksidan av käkpartiet. Varje gång du vrider på huvudet eller armarna kommer alla att känna din doft. Du kan även spraya parfym i håret. Gnugga inte in doften i huden, då förstörs doftkompositionen. Om man är torr i huden kan det vara svårt att få en doft att bevaras, då kan det vara en bra idé att även köpa bodylotion i samma doft. Använd parfymen innan du smörjer in dig - annars bryter alkolholen ned krämen. Solbränd och mörk hud kräver starkare dofter än en hud som är blek och ljus.

har ngn luktat på den här parfymen ? Alyssa Ashley - Fissy Blue Luktar den gott ?

1 kommentar:

Anonym sa...

nice :D

Bloggintresserade