22 april 2009

vad många kommentarer man får..

Istället för att ha problem med att gå ner i vikt har mitt problem varit lite att gå upp i vikt. Har hela min uppväxt har jag fått höra -titta vad smal, äter du någonting människa, har du anorexia... Ja inte så roligt, lika roligt att höra som någon som skulle vilja gå ner i vikt tycker det är roligt att höra - titta vad tjock, hur mycket äter du, du är ju sjuklig... Men det säger man ju inte, men på något vis är det ok att säga saker till någon som är smal? Eller? Så länge jag kan minnas har jag också varit riktigt bra på att äta, åt mycket men gick inte upp...fasst ja det är rätt äcklig mat i skolan men..om man vill få större bröst ,inte se smal ut och gå upp i vikt vad gör man då?;) jo..
Gå upp i vikt.. Ett jobb som är betydligt tuffare än att gå ner i vikt. Här kommer några små tips. Tänk på att några vill gå upp i fett men många behöver går upp i både fett och muskler.

  • Äta regelbundet, och bra: frukost, lunch, middag, kvällsfika. Även om man inte är hungrig.
  • Och när man äter så äter man någon tugga mera även när man är mätt
  • Inte hoppa över måltider
  • Inte trycka i sig en massa onyttigt för det gör inte att man går upp, om man har bra matsmälting, utan bara att kroppen mår dåligt.
  • Träna muskler och lite kondition.
  • Och inte bara ligga i soffan och dega utan röra på dig, motionera, det gör att kroppen mår bra och man blir hungrigare!
  • Proteinkaka o dryck mellan måltiderna ( sån som dom som vill å ner i vikt dricker eller äter ist för mat, men ät de och mat! )

2 kommentarer:

Elin sa...

jobbigt<3

sandy sa...

TJA ALLA :pPPpP Ja E bLoggFöljarN^

Bloggintresserade