24 februari 2009

Aftonbladet



Hejsan ,kom nästan nyss hem med bussen från tågstationen.
Idag har jag och min klass vart i Stockholm på Aftonbladet, jag trodde det skulle bli långtråkigt och så. Men det var faktiskt jätte kul, vi delades in i två grupper i Tv och Tidnings redaktion. Jag valde Tv. Okej nu kommer det bli svårt att förklara men.. vi satt först och tittade på en film som handlade lite om nyheter och vi fick svara på frågor. Och ibland mitt i allt gick en av dom som jobbade där och gav godis till vissa. Sara och Matilda fick. Alltså alla tyckte det var cp, + att dom sa bara " här ta den" och gav en och bjöd bara dom två. ( men i slutet berättade dom att det var för att dom gäspade och då behövde man tydligen socker? haha ,konstigt men iaf. ) Efter det så gick vi till våra grupper och båda hade en 'ledare' ,och Mia var våran. En bra ledare :). Vi fick typ 'uppdrag' på datan var för sig och skulle lista ut ett mord sen skriva typ en artikel o rubrik om det. Man hade en mobil, e-mail, inderljuver och allt som man gjorde med massa olika personer. Det var kul. haha, det låter löjligt, men det va kul ;) Aa sen när man listat typ ut mordet skulle vi spela in i 'tv' typ nyheterna och då fixxade jag lätt de viktigaste. Haha typ alla övergångar i alla repotarge och allt ljud och alla kameror, och alla namn, eftertext mm. ;D haha ngt stolt man kände sig, när man också fick aplåd för det efter! (aaa) haha sen fick ju så alla äta hur mkr godis dom ville. haha, sandra och ja tjocka oss inte lite. (a)? Innan vi skulle hem fick vi såklart se Tvnyheterna vi gjort som de va väder i och allt. Nathalie läste upp vädret, Mia å Ebba satt och sa nyheterna mm. Och sen fick vi ta alla alla tidningar om vi ville som jag och Sandra såklart gjorde. haha ni ser det på bild under.
Efter Aftonbladet så åt vi på Mc Donalds, Sandra och jag skratta som FAN x'D ojojoj. för elakt för att skriva ut här men det var nog roligaste på länge + att jag mådde så jävla illa, jag höll på att spy efter tåget. Jag är ju åksjuk, ni som vet. Så de va lite jobbigt. Men efter de skrattet så var ja glad hela dagen!
Haha aam , sen så tog hela klassen Pendel in till Centrum, och gick på stan i x antal timmar. Tror det var då Sandra och Jag såg ,hon den dära super sköna tjejjen i 'Bombay Dreams' som säger "då brakar ju helvetet lös" hon som är hennes kompis. haha ja hon va ju söt :) Vi gick til olika äffärer och ja testade två jätte söta bikinisar :D jag ska nog köpa en av dom! :) en blommig på hm. Sen gick vi till en annan hm och jag köpte en jacka som det stog att den kostade 249 kr ,så jag tyckte det var billigt. Men nejnej, efter jag hade vart vid kassan så kostade den 400 kr. men aja.. drygt iaf. men den kommer komma till användning i sommar och innan :) bild.
Sen värsta dramat ;o sandra och ja såg två civilpoliser som tog fasst ngra! ;D haha as coolt ju. haha sen så mötte vi upp Andrea ,Nathalie å Ebba och tog tåget hem med klassen. På tåget så var vi med om värsta typ mobilsaken x'D hahhaha. Nathalie och ja hade hittat ett kort som vi satt i och så hände det inge ,men innan vi tog ut de så om de upp typ miljoner mms "Analorgasm xxx" hahahha :') omg. aaa sen när vi kom till enköping stack vi till stan hoppa framför en buss hah så vi typ höll på att bli överkörda. haha men vi kom på rätt buss dirr. .
bilderna nu då.
TACK ANDREA OCH NATHALIE OCH SANDRA FÖR EN KUL DAG :)<3





tidningarna; Aftonbladet, Bil, hemma!, sofies mode, Söndag, klick jackan på, fråga inte om svarta pricken haha :') höll i en sak. jackan i sängen :)

Inga kommentarer:

Bloggintresserade