24 februari 2009

Bikini + Läxa



Den här testade jag på Hm. Den under testade jag inte. Vilken färg tycker ni var finast?






nu har jag gjort läxan. :)
titta om det blev bra. kom ihåg det skulle vara 30 minuter långt.

1. Uppvärmning
- Jogga tre varv runt i gympasalen. I en jämn takt.

2. Idioten
- Ta fram 10 stycken konor med större och större mellanrum, mellan dom.
- På vägen från 1 - 10 ska du göra situps.
- På vägen från 10 -1 ska du göra armhävningar. (på kan om det är för jobbigt med vanliga)

3. Plint
- Ta fram en plint.
- Lägg dig på mage på plinten. Gör benlyft och lyft upp benen ca 20 gånger i lagomtakt.

4. Alla behöver vila och återhämting om det behövs
Om du känner för det gå och drick vatten och vila någon minut.

5. Ribbstolen
Häng i ribbstolen och lyft upp och ner benen ca 20 gånger.

6. Stretcha jätte noga!
- Stretcha armarna – Ställ dig upp och böj den arm du ska stretcha så du har handflatan i mitten av ryggen och håll sedan med den andra handen så du behåller samma position och stretchar ut triceps. Vicka åt sidorna.
- Stretcha benen - Stå upprätt med båda benen i marken. Ta sedan tag i det ena benet och håll kvar så ett tag.
- Stretcha rygg - Stå upprätt eller sitt ner och sträck fram armarna så axlarna blir rundade och stretcha sedan ut övre rygg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en sån bikini jag har den ljusa :) <3

Bloggintresserade